Friday 7 December 2012

im getting MARRIED!!!

First of all, ni 1st time aku buat blog. so anything yang cam annoying ke. Sorry k. aku tak ada masa nak mencapap kat sini untuk jadi glamour. but ni jek lar tempat aku cam buat note, lepas geram, give opinion & tips kan. so suka ke tak who cares. aku still bole lagi post blog aku. Pffft!!

Start jek blog dah cerita pasal kahwin. ok aku dah nak kahwin lagi sebulan jek. tapi preparation dlm progress lagi. patotnya orang lain time ni dah goyang kaki gubah hantaran. aku pulak terkial2. baju pon tak tempah lagi. salahkan siapa? confirm aku salah kan future husband aku. coz time2 ni lar dia busy dengan roadshow, event, outstation and bla bla bla. dia kawen dengan kerja dia. aku lak carik orang baru. wooot woot. so kne lar wat signboard  
" siapa nak kahwin dengan saya ?? "
lelaki bab2 kahwin ni kalau tak kerah diorang. memang tak bergerak. tunggu cakap baru nak buat. cam rasa kahwin sorang2 pulak dah. "but what to do, makan nasi dengan budu lar". lelaki memang macam tu.

Dia tak ada propose2 aku ni. dia beritahu parent aku jek. terus on semua dan start lar life hidup aku dengan fikir pasal kahwin jek. kami start buat preparation 2 bulan lepas. so its mean 3 bulan jek preparation kahwin. aku bukan rasa excited. tapi tahap stress melampau. takot macam2 jadi kan. aku selalu compare dengan previous wedding kawan2 aku. ada yang spent more than RM100k. tapi aku tengok biasa jek. tak ada lar meriah sangat.

Don't don't don't time majlis kahwin ni. Tarikh tu tak payah pilih tarikh nak sedap sangat. pastu berlambak orang buat majlis masa tu. last2 siapa yang datang? kosong jek. cam wat majlis kebumian kan. sunyi sepi.
Cuti sekolah time ni lar berebut orang buat majlis. bila dapat booked bridal & catering time ni. dah seronok dah dapat time ni kan. tetiba lagi sebulan majlis. jiran sebelah buat minggu depan. jiran depan buat besoknya pulak. yang bertindih2 tarikh dengan tarikh kita tu memang tak boleh elak dah. orang yang nak datang ni dah serabut. buat list mana yang nak pergi dulu. dah malas sangat semua tak pergi.

so aku decide buat majlis weekend tapi bukan cuti sekolah. tarikh memang tak lawa lar kan. apa nak kesa kan. bukan tarikh tu means everything yang boleh janji kan majlis kau meletops.

banyak list kena buat untuk preparation kahwin ni sampai kepala aku naik pening fikirkan nya. even duit aku tak keluarkan. tapi bab kira2, mencari, memilih & idea. Fuhhh!!pening... dari tak power math pon jadi power. hahaha!